Vrijwilligersdag: een gezellige en inspirerende middag

Gepubliceerd op: 13 december 2022 10:00

Op woensdag 7 december was het de Nationale Vrijwilligersdag. Onze Bibliotheek zou niet kunnen draaien zonder al onze fantastische vrijwilligers. Dus natuurlijk werd het hoog tijd om deze even goed in het zonnetje te zetten! Daarom vond op vrijdag 9 december een speciale activiteitendag plaats voor onze vrijwilligers in het Huis van de Stad in Rijswijk. Het was een ontzettend leuke middag.

Voordracht van Baban Kirkuri

De middag werd geopend met een toespraak van Gerard Hendriks, directeur van de Bibliotheek aan de Vliet. Aansluitend was er een voordracht van Baban Kirkuri, een fantastische dichter en schrijver. Hij vertelde over zijn vlucht uit Iran en droeg zijn gedichten voor, die veel indruk maakten op de vrijwilligers.

Verschillende activiteiten

Vervolgens gingen de activiteiten van start. De vrijwilligers hadden de keuze uit meerdere activiteiten, waaronder schrijven met een ganzenveer, gedichten schilderen en een workshop gericht op luistergedrag. Je kon zelfs een gedicht op maat laten maken. Daarnaast was er ook de optie om een rondleiding door het Huis van de Stad te volgen. Er werd van alle activiteiten goed gebruik gemaakt en natuurlijk was er genoeg te eten en te drinken voor tussendoor.

Geslaagde dag

De middag werd afgesloten met een borrel, waar de vrijwilligers gezellig hun verhalen uit konden wisselden. Na afloop kregen alle vrijwilligers een presentje mee als bedankje en ging iedereen tevreden naar huis.

We hebben een ontzettend leuke middag gehad en hebben erg genoten met alle vrijwilligers.

Wil je ook vrijwilliger worden?

Heb je ook interesse om actief te worden voor onze Bibliotheek als vrijwilliger? Of kom dan langs in de Bibliotheek en spreek één van onze medewerkers aan. Of meld je aan via de onderstaande knop. Hopelijk tot snel!

Ik wil graag vrijwilliger worden!