Wat betekent de bibliotheek voor jou? Schrijf jij het winnende verhaal?

Gepubliceerd op: 14 juni 2022 13:48

Vertel eens. Wat betekent de bibliotheek voor jou? Werd je er wijzer, verliefder, fantasievoller, gekker, stiller, juist luider of iets dat wij helemaal niet kunnen verzinnen? Wij zijn benieuwd naar jouw verhaal. Zet het op papier en misschien word jij de winnaar van onze schrijfwedstrijd!

Antwoord op vraag

Doe je mee, dan willen we graag dat je in maximaal 1.500 eigen woorden antwoord geeft op een van deze twee vragen: Wat betekent de bibliotheek voor jou? Of: Hoe heeft de bibliotheek jouw leven veranderd?

Kies zelf de vorm van je tekst

Ga je voor een lopend verhaal of kunstig gedicht? Een eigenwijze column of persoonlijke blog? Of laat je jouw woorden liever swingen in een songtekst of rap? Doe je ding, de vorm van je tekst kies je helemaal zelf. Op basis van je leeftijd doe je mee in de groep schrijvers tot en met 16 jaar of van 17+. Iedereen mag meedoen, ook zónder lid te zijn van de bibliotheek. Alle voorwaarden vind je op www.bibliotheekblad.nl/schrijfwedstrijd.

Maak kans op een mooie prijs

Stuur je verhaal vóór 1 augustus naar schrijfwedstrijd@bibliotheekblad.nl. Dan neemt een deskundige jury onder leiding van Gerdi Verbeet (voormalig voorzitter van de Tweede Kamer) jouw tekst mee in hun beoordeling. En misschien val je wel in de prijzen! De winnaars uit beide leeftijdsgroepen krijgen tijdens de uitreiking in november in ieder geval een mooi aandenken en een prijs ter waarde van 1.000 euro.