Werk mee aan het langste kunstwerk van Rijswijk en Delft

Gepubliceerd op: 10 februari 2022 14:54

Van 22 tot en met 25 februari kun je in de bibliotheek in Rijswijk meewerken aan een kunstwerk van 35 meter lang.

We dagen je uit

We dagen jou als bezoeker uit om mee te doen aan dit gemeentegrens overstijgende project. Samen met kunstenaars uit Delft en Rijswijk werk je aan het langste kunstwerk dat ooit in Delft en Rijswijk gemaakt is.

Iedereen die hieraan wil meewerken is van harte welkom in de week van 22 tot en met 25 februari van 13.00 – 17.00 uur in het atelier van de bibliotheek aan het Generaal Eisenhowerplein 101. Meedoen is gratis.

Wethouders voltooien kunstwerk

De Rijswijkse wethouder Johanna Besteman en haar Delftse collega Bas Vollebregt schilderen op vrijdag 25 februari om 16.00 uur het allerlaatste stukje Rijn-Schiekanaal en voltooien zo het kunstwerk.

De Ontmoeting

Het kunstwerk van 35 meter lang is één van de onderdelen van De Ontmoeting.

Delftse kunstenaars met Bacinol aan de Hooikade in Delft als thuisbasis en kunstenaars die zijn aangesloten bij de Rijswijkse stichting Arti-Shock ontmoetten elkaar. In koppels van steeds een Delftse en een Rijswijkse kunstenaar maakten zij samen kunst.

Tentoonstelling

Die gezamenlijke kunstwerken zijn van 12 februari tot en met 2 april te zien in de bibliotheek in Rijswijk. Vrijdag 25 februari is de officiële opening van de expositie om 16.00 uur.

Workshops

Heb je zin om je kunstzinnige ambities verder te ontdekken? Doe dan mee met de workshops die op vrijdag 11, zaterdag 12, vrijdag 25 en zaterdag 26 maart worden gegeven door de kunstenaars van De Ontmoeting in het atelier van de bibliotheek.

De workshops zijn voor iedereen en deelname is gratis. In de bibliotheek in Rijswijk liggen folders met het complete programma en een aanmeldformulier.