Wethouder Floor Kist huldigt winnaars Week van Respect

Gepubliceerd op: 2 december 2021 08:49

In de nationale Week van Respect, van 8 tot en met 14 November, hebben de Bibliotheek aan de Vliet, COC Haaglanden, Fenomeen Bovenveen en Stichting Inclusie en Discriminatiebestrijding, Sport en Welzijn en Woej op een bijzondere manier aandacht en begrip gevraagd voor respectvol samenleven.

Wat betekent respect

Inwoners van Leidschendam-Voorburg hebben op een creeatieve manier laten zien wat respect voor hen betekent. Van alle inzendingen zijn vier ontwerpen uitgekozen om een ansichtkaart van te maken.

Winnende kaarten

De winnende kaarten zijn ontworpen door Gina van der Mast, Nelly Lausberg van Os, Rim Haider en Winner Ngoya. Wethouder Floort kist overhandigde de winnaars op vrijdag 26 november hun zelf ontworpen ansichtkaart.

Reactie wethouder

Wethouder Floor Kist: "Wat een originele manier om met elkaar in gesprek te komen over respect. Respect lijkt zo'n groot thema, maar op deze manier is het heel toegankelijk en behapbaar gemaakt."

Verspreiding ansichtkaarten

De ansichtkaarten worden vanaf volgende week verspreid over diverse locaties, zoals de bibliotheek, Sport en Welzijn, Woej en diverse horecagelegenheden in Leidschendam-Voorburg. Je kunt ze gratis meenemen en opsturen of persoonlijk geven aan iemand waar u respect voor hebt.