Winnaars van de Biebbouwerschallenge #14

Gepubliceerd op: 27 september 2021 12:00

Winnaars van de Biebbouwerschallenge #14 (de vakantiespecial) Kai en Tian uit Leidschendam hebben een mooie prijs gewonnen met het ‘zwemparadijs’ de Arc de Triomphe. Afgelopen woensdag (22 september) heeft directeur Gerard Hendriks het toffe prijzenpakket van ProBiblio uitgereikt aan deze stoere Biebbouwers.

Een grote verrassing

De jongens gaven zelf aan erg verrast te zijn met de overwinning; ze hadden nog niet eerder iets met minecraft gedaan. Wél waren ze er uren mee bezig geweest en ze hebben alles samen gedaan. Eerst hebben ze een poging ondernomen voor een ander kunstwerk, maar dat staakte.

Een nieuwe poging

Ze gaven de moed niet op en probeerden het opnieuw. Dit keer kwamen ze op Parijs: waar ze een keer geweest waren. Destijds waren ze erg onder de indruk van de Arc de Triomphe.

Een mooie prijs

Het prijzenpakket bestond uit een t-shirt voor allebei en een leuk Minecraftspel. Ook kregen deze BiebBouwers een extraatje van de Bibliotheek aan de Vliet mee: een mooie tas met waterfles, pennen en leuke folders over hoe je met behulp van de online bibliotheek thuis aan de slag kunt. Zoals voor het maken van een spreekbeurt, een werkstuk of gewoon om fijn een boek te lezen of te luisteren.

BiebBouwers #15

Verdedig Holland tegen de Franse indringers!
Het is 350 jaar geleden en ons land is in oorlog met de Fransen. Ze rukken met hun legers razendsnel naar ons op en het enige wat ons nog kan redden is water en sterke forten! Het is een echt rampjaar! Die forten waren hele bijzondere bouwwerken en vormden samen de Oude Hollandse Waterlinie. En zo’n fort is natuurlijk een geweldige uitdaging voor de BiebBouwers om na te bouwen in Minecraft! Doe je weer mee?
Ben je tussen de 9 en 14 jaar en woon je in Noord- of Zuid-Holland? Doe dan mee aan deze wedstrijd en maak kans op een prijs!

Doe mee met de nieuwe Minecraft Challenge
Wanneer je klaar bent met bouwen stuur je een filmpje van jouw gebouw naar biebbouwers@probiblio.nl. Geef daarbij je naam, je leeftijd en je woonplaats door. Een jury van Minecraft-experts bekijkt alle inzendingen en kiest de mooiste uit. De winnaar wint een geweldig Minecraftspel, het enige echte BiebBouwersshirt en het stripboek ‘Het Waterwapen’ van Ad Maas!
Ga aan de slag en stuur jouw fort vóór 18 oktober naar ons op.
We helpen je een stukje op weg met wat extra informatie in de bouwopdracht:

Waan je niet in Noord- en Zuid-Holland dan mag je natuurlijk ook lekker aan de slag met deze uitdaging. Lees dan hier de bouwopdracht:

Bekijk de BiebBouwers challenge #15 op YouTube

Lees meer over deze opdracht

Winnaars Kai en Tian op 22 september met hun mooie prijzenpakket.