Woej biedt gratis hulp met belastingaangifte

Gepubliceerd op: 19 februari 2021 17:00

Het is weer tijd voor de jaarlijkse belastingaangifte. Heeft u moeite met het invullen? Woej helpt!

(gratis) Belastinghulp

Ook dit jaar biedt Woej in maart en april gratis hulp aan, op diverse locaties binnen de gemeente. Als u niet naar Woej toe kunt gaan, wordt er gekeken naar een mogelijkheid om thuis langs te komen. Samen met een deskundige Woej-vrijwilliger of sociaal werker wordt de aangifte digitaal ingevuld. Dit kan voor u alleen, maar ook voor u en uw partner samen.

Samenwerking

Deze belastinghulp wordt aangeboden door Woej in samenwerking met de Bibliotheek aan de Vliet. Dit jaar kunt u niet terecht in de bibliotheek zelf, maar wel bij alle Woej locaties.

Ga naar Woej.nl

Meer weten?

Voorwaarden

U kunt gebruik maken van deze service als u:

-   In Leidschendam of Voorburg woont;
-   Geen eigen woning bezit;
-   Niet meer spaargeld heeft dan € 30.000,- per persoon;
-   Uw bruto jaarinkomen niet hoger is dan € 23.000,- (alleenstaand) en € 30.000,- (samenwonend);
-   Geen ondernemer of zzp’er bent;
-   Beschikt over een DigiD*.
-   Bij grote drukte hebben 65-plussers voorrang.

Aanvragen DigiD

*Hulp nodig bij het aanvragen van een DigiD? Bel het Sociaal Service Punt: 070 – 205 70 00.

Momenteel biedt de Bibliotheek aan de vliet helaas geen cursusaanbod van Allemaal Digitaal voor het aanvragen van en oefenen met een DigiD.

Uitzonderingen

Heeft u geen aanslagbrief gekregen, maar in 2020 hoge kosten gemaakt? Voor bijvoorbeeld vervoer bij ziekte, medicatie of het volgen van een dieet? Als u naast
uw AOW, een klein pensioen heeft, kunt u in dat geval ook een afspraak maken.

Bereikbaarheid

U kunt ons bellen voor een afspraak vanaf 22 februari op maandag, dinsdag en donderdag van 10.00 – 13.00 uur via 070 - 205 47 50. Afspraken worden ingepland

vanaf 8 maart tot eind april op een van de Woej-locaties.

RIVM-richtlijnen

Woej werkt volgens de coronarichtlijnen van het RIVM.