Wolk - Breng gedichten tot leven in de bibliotheek met de gratis app!

Gepubliceerd op: 27 januari 2020 14:30

Gedichten willen niet altijd in boeken wonen. Soms vliegen ze vrij rond. Met Wolk kun je ze zien en lezen. Zo sta je ineens in een wolk van poëzie!

Wolk is een app die met behulp van augmented reality (AR) gedichten tot leven brengt in de bibliotheek. AR is een technologie waarbij digitale elementen worden toegevoegd aan de werkelijkheid, in dit geval via een app. Die app legt een virtuele laag (de gedichten) over de werkelijkheid (de bibliotheek) heen. In de app kom je deze gedichten tegen:

• Akwasi – De date
  • Tim den Besten - Please Like Me
  • Joke van Leeuwen  - Vier manieren om op iemand te wachten
  • Paul van Ostaijen - Boem Paukeslag
  • Roos Rebergen - Toen wij

Ontdek het zelf! Hoe?

1. Download Wolk gratis via www.downloadwolk.nl (in Google Play of de App Store) op je telefoon of tablet.
  2. Open de app op je telefoon of tablet.
  3. Na het openen van de app krijg je een tekening te zien van een jongen. Ga in de bibliotheek op zoek naar deze jongen. Hij kan op een poster staan of bijvoorbeeld op een zuil in het midden van de ruimte. Kijk nu door je beeldscherm en zorg dat de jongen op je scherm precies samenvalt met de jongen in de bibliotheek.
  4. De app is nu geactiveerd! Kies in het menu de gedichten die jij graag wilt bekijken.

Veelgestelde vragen

Bekijk de veelgestelde vragen en de antwoorden