Historische Wandeling: Landgoederen Rijswijk UITVERKOCHT

6 augustus 2022, van 13:30 tot 15:30 | Herberg van Ouds ’t Nest | van Vredenburchweg 126 | 2283 TG Rijswijk

Kosten: € 2,70

Ga op zaterdag 6 augustus mee met Heilina van Putten op deze Historische Wandeling langs de Landgoederen in Rijswijk.

Sinds de 13e eeuw verschenen er op de strandwal, wat nu de Vredenburchweg en Julialaantje heet, de eerste versterkte huizen.

In de 17e eeuw waren er ongeveer 50 landhuizen, waarvan het merendeel nu niet meer bestaat.

Rijswijk had goede verbindingen met Rotterdam, Delft en Den Haag en was daardoor zeer geliefd. Het was een rustig en landelijk dorp, een heerlijke plek om te genieten van de frisse lucht. De bewoners van de huizen waren edelen, rijke zakenlieden, maar ook functionarissen van het Hof in Den Haag. Ook Prins Frederik Hendrik heeft hier zijn lusthof laten bouwen.

We kunnen jammer genoeg niet alle huizen van dichtbij bekijken, maar ik zal je vertellen over de bewoners, de geschiedenis en wat er te zien is.

Om 13:30 uur is er een introductie met koffie/thee in Herberg van Ouds ’t Nest.
De wandeling start om 14:00 uur en duurt 1,5 uur.

DATUM - TIJD - LOCATIE - PRIJS

• Wanneer: zaterdag 6 augustus 2022
  • Hoe laat: Inloop 13:30 uur | Start wandeling 14:00 uur
  • Waar: Herberg van Ouds ’t Nest
  • Adres: van Vredenburchweg 126 | 2283 TG Rijswijk
  • Prijs per kaartje: € 2,70

ONLINE KAARTVERKOOP

UITVERKOCHT

CONTACT

Wil je graag online een kaartje kopen maar lukt dit niet? Neem dan contact met ons op via het contactformulier.

Ga naar het contactformulier

ACTIVITEITEN VAN DE BIBLIOTHEEK AAN DE VLIET

Wil je meer weten over andere activiteiten in onze bibliotheek?

Ga naar het agendaoverzicht