Workshop: 'Autisme begrijpen door inzicht en empathie' in Rijswijk

22 mei 2024, van 19:00 tot 21:00 | Bibliotheek Rijswijk | Generaal Spoorlaan 2 | Stadsl@b

Workshop Autisme Beleving Circuit

Op woensdag 22 mei om 19.00 uur leer je in de workshop ABC meer over autisme. Je gaat voelen, ruiken, proeven, horen en zien. Je leert hoe dit is voor iemand met autisme. Je krijgt opdrachten en daarnaast praktische tips. Ben jij erbij?

Reserveer hier je kaartje!

Autisme beter begrijpen door het te voelen

Hoe zou het zijn om vast te lopen omdat concrete communicatie ontbreekt? Hoe zou mislukken voelen omdat teveel prikkels in een keer binnenkomen? Via tien korte opdrachten kruip je in de gevoelswereld van autisme. Elke opdracht in dit parcours laat je een autistische ervaring opdoen, steeds gekoppeld aan een tip voor autismevriendelijkheid.

Tijdens deze workshop ontdek je hoe iemand met autisme de wereld ervaart. Je leert beter aan te sluiten bij mensen met autisme in jouw omgeving. Het AutismeBelevingCircuit (ABC) wordt geleid door autismecoaches Bart Meijer en Willemieke Visscher.

Waar en wanneer?

• Wanneer: woensdag 22 mei
  • Hoe laat: 19.00 - 21.00 uur
  • Waar: Bibliotheek Rijswijk | Generaal Spoorlaan 2 | Stadsl@b
  • Prijs: Niet leden: €7,50 | Leden: €5,50 | Ooievaarspas: €3,50*
  • Voor wie: Iedereen die meer informatie en gevoel wil hebben bij het autismespectrum

*Heb je een Ooievaarspas? Koop dan je kaartje voor de workshop in de Bibliotheek aan de balie.

Meld je aan!

Tentoonstelling 'Autisme in Beeld'

De hele maand mei is de tentoonstelling 'Autisme in Beeld' in Bibliotheek Rijswijk te zien. Je vindt de tentoonstelling op de begane grond van de Bibliotheek (aan de kant van de vijver) In de tentoonstelling verbeelden 50 mensen met autisme hun belevingswereld. Om mensen stil te laten staan bij autisme. En om de verschillen, overeenkomsten en behoeften duidelijk te maken.

Op 1 mei om 16.00 uur wordt de tentoonstelling geopend. Tijdens de feestelijke opening vertellen autismecoaches Bart Meijer en Willemieke Visscher meer over de tentoonstelling. Vanuit de gemeente en de Bibliotheek zijn wethouder Gijs van Malsen en directeur-bestuurder Gerard Hendriks aanwezig.

De Bibliotheek aan de Vliet organiseert ontzettend veel activiteiten, voor verschillende doelgroepen. In de maanden april en mei organiseren we veel activiteiten met als thema 'Identiteit'. Bekijk ook onze andere activiteiten en kijk of er wat voor je tussenzit.

Bekijk onze andere activiteiten!