Boekenweek 2022 met als thema 'Eerste Liefde'

Gepubliceerd op: 29 maart 2022 10:00

De Boekenweek vindt dit jaar plaats van zaterdag 9 april t/m maandag 18 april 2022. Het thema is ‘Eerste liefde’.

Kom tijdens de Boekenweek (van 9 tot en met 18 april) naar de bibliotheek en woon een activiteit bij! Gedurende deze jaarlijkse campagne staat het lezen van boeken centraal, dit jaar met het thema ’Eerste liefde’.

Een eerste liefde overspoelt je met gevoelens en verlangens die je eerder nog niet kende. Een nieuwe wereld vol behoeften, driften en onzekerheden openbaart zich. Om woorden te geven aan dat warme gevoel, aan die verwarring en heimwee, wenden we ons telkens weer tot de dichters en de schrijvers.

Van Toergenjevs novelle Eerste liefde tot Rachels rokje van Charlotte Mutsaers en van Kartonnen dozen van Tom Lanoye tot Engeland is gesloten van Rob van Essen. Steeds weer keren we terug bij onze eerste liefdes. In boeken als Centaur van Chris Polanen, Eerste liefde van David Nicholls, Hard land van Benedict Wells en Jill Mansells Tot aan de zon en terug is de eerste liefde een sleutelmoment in de levens van de hoofdpersonen. Zit het allemaal tegen in de liefde? Sla dan Hotel hartzeer erop na, een boek met eerste hulp bij liefdesperikelen door Susan Smit en Marion Pauw, of duik in Proeven van liefde, waarin filosoof Alain de Botton zijn gedachten laat gaan over al die dingen bij de liefde horen: idealisatie, eerlijkheid, overspel en seks.

Filmvoorstelling

Gezellig naar een romantische komediefilm met je geliefde, je vriend of je vriendin! Op zaterdag 9 april wordt er tijdens de Boekenweek de Franse film Le Fabuleux Destin d'Amélie Poulain gedraaid in het Filmhuis Rijswijk.
Voor deze filmvoorstelling kan je je kaartje halen met 50% korting! Klik hier om jouw kaartje te kopen.

Verrassingstasjes

Tijdens de Boekenweek kan je een verrassingstasje lenen, dat gevuld is met romantiek/erotiek. Kom langs de informatiebalie en laat je verrassen door de keuze van de medewerkers! Zolang de voorraad strekt.

Leestips

Er zijn 25 leestips rondom het thema (eerste) liefde. Voor de leestips bezoek onze website www.bibliotheekaandevliet.nl/boekenweek.

Boekenweekgeschenk

In de boekwinkel krijg je bij een besteding van € 15,00 aan Nederlandse boeken een Boekenweekgeschenk cadeau. Het Boekenweekgeschenk is geschreven door Ilja Leonard Pfeijffer: ‘Monterosso mon amour'.
Het Boekenweekessay is in de boekwinkel te koop voor € 5,00.