Eerste exemplaren Nederland Leest cadeauboek voor Taalhuis Leesclub in Rijswijk

Gepubliceerd op: 2 november 2021 09:40

Op maandag 1 november kregen de deelnemers van de Taalhuis Leesclub in Rijswijk de eerste exemplaren van het Nederland Leest cadeauboek in makkelijke taal. Hiermee gaf de Bibliotheek aan de Vliet het startsein voor de landelijke campagne Nederland Leest.

Eerste exemplaar

Gerard Hendriks, directeur van de Bibliotheek aan de Vliet vertelde kort over de campagne en het boek en reikte het eerste exemplaar uit.

Taalhuis Leesclub Rijswijk

In het Taalhuis in Rijswijk komt de leesclub twee keer per week samen om door het lezen van een boek de Nederlandse taal te leren. Onder begeleiding van Taalhuisvrijwilliger Peggy lezen zeven dames - ieder met een andere achtergrond - gezamenlijk een boek en praten hierover.

Nederland Leest

Van 1 tot en met 30 november staat de bibliotheek in het teken van de landelijke campagne Nederland Leest.

Het afgelopen jaar was voor veel mensen een periode waarin het leven zich voornamelijk tussen vier muren afspeelde. Onder andere om te laten zien dat reizen niet altijd fysiek hoeft te gebeuren is het thema van Nederland Leest 2021: Over de grens. Met een boek reis je in een mum van tijd van Jakarta naar New York en ben je maar een paar bladzijden verwijderd van 1924. Ook kun je met een boek je eigen grenzen verleggen en je wereld vergroten met nieuwe ervaringen en verhalen.

Eén boek, duizend gesprekken - een goed boek brengt gesprekken op gang en verbindt lezers met elkaar. Daarom geven wij (zolang de voorraad strekt) tijdens Nederland Leest in november De wandelaar van Adriaan van Dis cadeau.

Taalhuis Leesclubs in de bibliotheek

In de vestigingen Leidschendam, Rijswijk en Voorburg organiseert de Bibliotheek aan de Vliet iedere week twee keer een Leesclub. Tijdens deze leesmomenten kan iedereen die de Nederlandse taal beter wil leren lezen en spreken aanschuiven om samen een boek te lezen.

De tijden van de Taalhuis leesclub zijn:

Leidschendam

• maandag 13:00 - 14:00 uur
  • woensdag 11:00 - 12:00 uur

Rijswijk

• woensdag 10:30 - 11:30 uur
  • donderdag 15:30 - 16:30 uur

Voorburg

• dinsdag 11:00 - 12:00 uur
  • donderdag 13:00 - 14:00 uur

Banner Nederland Leest

Lees hier meer over Nederland Leest en de activiteiten in de bibliotheek