Nederland Leest ‘De wandelaar’ van Adriaan van Dis

Gepubliceerd op: 27 oktober 2021 13:55

Van 1 t/m 30 november is het weer tijd voor de grootste bibliotheekcampagne van Nederland; Nederland Leest!

Het afgelopen jaar was voor veel mensen een periode waarin het leven zich voornamelijk tussen vier muren afspeelde. Onder andere om te laten zien dat reizen niet altijd fysiek hoeft te gebeuren is het thema van Nederland Leest 2021: Over de grens. Met een boek reis je in een mum van tijd van Jakarta naar New York en ben je maar een paar bladzijden verwijderd van 1924. Ook kun je met een boek je eigen grenzen verleggen en je wereld vergroten met nieuwe ervaringen en verhalen.

Een cadeau van de bibliotheek

Eén boek, duizend gesprekken - een goed boek brengt gesprekken op gang en verbindt lezers met elkaar. Daarom geven wij van 1 t/m 30 november De wandelaar van Adriaan van Dis cadeau.

Kom tijdens openingsuren naar de bibliotheek en haal jouw cadeauboek op. Let op! Zolang de voorraad strekt. OP=OP!

Activiteiten in de bibliotheek

Tijdens Nederland Leest organiseert de bibliotheek ook leuke activiteiten rondom het thema 'Over de grens':

• Taalhuis Leesclub in Rijswijk
    Op maandag 1 november om 12:00 uur deelt Gerard Hendriks, directeur van de Bibliotheek aan de Vliet, de eerste exemplaren van het cadeauboek De wandelaar uit aan de deelnemers van de Taalhuis Leesclub in Rijswijk. Zij gaan het boek lezen tijdens de wekelijkse leesmomenten in het Taalhuis. Samen lezen is een stuk leuker! Lees je mee? Je bent van harte welkom in het Taalhuis.
    Wekelijks | woensdag 10:30 - 11:30 uur | donderdag 15:30 - 16:30 uur

• Vorm een leeskring in Voorburg
    Ontmoet andere mensen om samen een leeskring te vormen of sluit aan bij een bestaande leeskring. Een medewerker van de bibliotheek vertelt meer over het opstarten van een leeskring en het lenen van Leeskringkoffers.
    Zaterdag 20 november | 11:30 - 12:30 uur | Gratis, vrije inloop

• Lidewijde Paris in Voorburg
    Lidewijde Paris vertelt alles over hoe literatuur werkt, waarom het zo werkt, waarom lezen belangrijk is en hoe je anders kunt lezen.
    Zaterdag 20 november | 13:00 - 15:00 uur | Gratis, vooraf aanmelden

• Manon Ossevoort in Theater Ludens
    Een lezing van het meisje dat na een aangrijpende ervaring op een onwaarschijnlijk avontuur gaat. Ze rijdt op een tractor naar het einde van de wereld: de geografische Zuidpool.
    Woensdag 24 november | Aanvang 20:00 uur - Inloop 19:30 uur | Leden € 7,50 | Niet-leden € 9,50

• Open Wand tentoonstelling
    Tijdens Nederlands Leest is bij de Kunstuitleen in bibliotheek Rijswijk de Open Wand tentoonstelling te bezichtigen. Een tentoonstelling van diverse (amateur)kunstenaars, die allemaal het thema ‘Over de grens’ in hun werk hebben opgenomen.
    6 t/m 27 november | Tijdens openingsuren | Gratis

• Afsluiting Nederland Leest en de Open Wand tentoonstelling
    Tijdens deze speciale dag in bibliotheek Rijswijk sluiten we Nederland Leest en de Open Wand tentoonstelling feestelijk af. Er is gitaarspel van Ron van Scouten en Rick van de Rest draagt een gedicht voor. Kijk naar een korte theatervoorstelling van het BonBon theater en ga in gesprek met de dames van Almaz. Aan het eind van de middag is de film ‘The Way’ te zien in het Filmhuis.
    Zaterdag 27 oktober | 10:45 - 16:15 uur | Gratis (m.u.v. de film)

Meer informatie, aanmelden en kaartverkoop via onderstaande knop