Feestelijke middag tijdens de Open Wand opening en Yvonne Keuls lezing

Gepubliceerd op: 8 november 2022 12:00

Op zondag 6 november in de vestiging Rijswijk was de feestelijke opening van de tentoonstelling Open Wand, gevolgd met een lezing van schrijfster Yvonne Keuls.

Opening tentoonstelling Open Wand

Op zondag 6 november in de Bibliotheek aan de Vliet, op locatie Rijswijk, was de feestelijke opening van de Open Wand tentoonstelling, met dit jaar als thema ‘Levenslustig’. Rick van der Rest mocht met zijn gedicht aftrappen,  wat daarna vele gesprekken op gang bracht.

Na het openingsgedicht van Rick van der Rest, de openingswoorden van dhr. Gerard Hendriks, de directeur van de bibliotheek aan de Vliet, werd er een workshop Visual Thinking Strategies gegeven. Dit is een methode om met slechts 3 vragen verdiepend te leren kijken naar een kunstwerk uit de collectie van de kunstuitleen. Dit werd door de aanwezigen zeer goed ontvangen en konden de mensen na afloop zelf toepassen bij de expositie.

Yvonne Keuls lezing

Het tweede gedeelte van de middag trad schrijfster Yvonne Keuls op voor een uitverkochte zaal. De schrijfster las de toneelversie voor van het boek ‘Mevrouw mijn moeder’, dat zij speciaal voor Nederland Leest heeft geschreven. De lezing was warm en persoonlijk, omdat Yvonne in haar eigen en haar moeder’s stem tolkte. Ze vertelde op een grappige, luchtige manier hoe ze haar oudere moeder verzorgde. Hoe ouder haar moeder werd, hoe jonger ze werd van geest. Het publiek vond de lezing boeiend en herkende zich in het verhaal. Yvonne deelde haar favoriete Pablo Picasso quote, namelijk: ‘Het duurt lang om jong te worden’.

Na haar voorstelling was er een moment om wat te drinken en werd er spekkoek gegeten. Het publiek mocht tijdens dit moment vragen stellen. De middag eindigde met een signeersessie van de schrijfster.

Haal het boek op

Het geschenkboek van deze editie van Nederland Leest, ‘Mevrouw mijn moeder’, kan je in de Bibliotheek in elke vestiging ophalen! Het boek is tevens als luisterboek te leen in de Bibliotheek, ingesproken door Yvonne Keuls zelf. Je vindt het luisterboek op onze website.

Klik hier voor de activiteitenlijst tijdens Nederland Leest