Peutervoorlezen weer van start na de zomervakantie

Gepubliceerd op: 17 augustus 2021 17:00

Er wordt dit najaar weer voorgelezen aan peuters in de bibliotheek. Ben je erbij op woensdag 1 september in Voorburg, woensdag 8 september in Rijswijk of vrijdag 10 september in Leidschendam? Reserveer alvast een gratis kaartje.

Kom genieten met je (klein)kindje!

Het gezellige Peutervoorlezen is altijd een groot succes bij kleintjes van 2 tot 4 jaar. Ze kijken mee naar mooie prentenboeken en luisteren naar verhalen van een ervaren voorlezer. Voorlezen is goed voor de taalontwikkeling, het stimuleert de fantasie, brengt rust en regelmaat en is vooral erg leuk. De dynamiek is ontspannen, gezellig en de boeken die worden voorgelezen zijn erg populair onder de kleinste lezers.

Waar en wanneer?

Op de woensdagen in Voorburg en Rijswijk* (om en om) en op de vrijdagen (om de week) in Leidschendam. Het vindt plaats bij de kidstribune.

De voorleestijden zijn:

van 10:00 uur - 10:20 uur
Van 10:30 uur - 10:50 uur

Gratis kaartjes zijn nu verkrijgbaar. Zien we je in september?

*Dit is veranderd, eerst was het Peutervoorlezen in Rijswijk ook op de vrijdag.

Bekijk de data en boek je kaartje

Nieuwe maatregelen

In verband met het coronavirus zijn er enkele maatregelen getroffen waar je met peutervoorlezen rekening mee dient te houden:

• Je reserveert één gratis kaartje van tevoren (online of in de bibliotheek);
  • Er zijn 6 kaartjes per voorleesmoment beschikbaar;
  • Je houd rekening met anderen (je bestelt 1 kaartje per gezin/groep en komt met 1 volwassene);
  • Je kan als volwassene wel meerdere kinderen meenemen;
  • Je blijft thuis indien je verkouden bent, koorts hebt en/of hoest;

Afmelden
Meld je wel af als je toch niet kunt komen, via:secretariaat@bibliotheekaandevliet.nl
Of telefonisch, via: 070 24 00 250

Spaarkaart

Je kunt weer gebruik maken van een spaarkaart. Heb je nog geen spaarkaart? Vraag er een aan de voorlezer.

Elke keer dat je bij het voorlezen bent, krijgt je peuter een stempel. Bij een volle spaarkaart ontvang je een leuk cadeautje.