Een terugblik op Tjerk Noordraven tijdens de Kinderboekenweek

Gepubliceerd op: 25 oktober 2022 00:00

Tjerk Noordraven en de Kinderrechtenambassadeurs hebben hun favoriete boekentip in de boom gehangen. Andere Kinderboekenweek activiteiten in Leidschendam, Voorburg en Rijswijk zijn ook goed bezocht.

Er waren veel enthousiaste kinderen aanwezig bij het schrijversbezoek van Tjerk Noordraven in het Huis van de Stad in Rijswijk. De kinderen hadden er erg veel zin in. Er werd goed geluisterd en enthousiast meegedaan door de 30 aanwezigen. Er was zelfs een gezin helemaal uit Zeeland gekomen. Als grote fans hadden zij de boeken van Tjerk meegenomen voor een handtekening.

De aftrap begon met de Kinderrechtenambassadeurs die een boekentip in de boekentip-boom hingen. Tjerk volgde dit voorbeeld en hing ook zijn boekentip in de boom. Hij vertelde waarom dit zijn favoriete boek was. Zo konden kinderen inspiratie opdoen voor hun volgende leesboek.

De lezing van Tjerk begon met het tonen van een selectie van zijn boeken aan de kinderen. Hij vertelde over de boeken en las een stuk voor uit één van hen. Daarna vertelde hij veel over monsters die, volgens de verhalen, echt zouden hebben bestaan. Hier is ook een boek over geschreven door Tjerk. Er werd een spelletje gedaan waarbij op basis van verschillende monsters meerkeuze-antwoorden konden worden gegeven.

Aan het einde van de sessie mochten de kinderen met Tjerk op de foto. Ook konden kinderen die een boek van hem hadden meegenomen deze laten signeren. De ochtend was georganiseerd door de publieke dienstverlening van de Bibliotheek in samenwerking met Trias.

In de maanden november en december zijn er ook leuke activiteiten voor kinderen van 6 tot 12 jaar in de Bibliotheek aan de Vliet. Bekijk snel de activiteiten en reserveer je kaartje. Voor leden van de Bibliotheek zijn de activiteiten gratis. Ben je nog geen lid? Meld je dan gratis aan (voor kinderen tot en met 17 jaar).