Verdiepende kennissessie over intersekse in Rijswijk

18 april 2024, van 19:00 tot 20:00 | Bibliotheek Rijswijk | Generaal Spoorlaan 2

Voorstelling - Vos en Haas

Op donderdag 18 april om 19.00 uur organiseert Bibliotheek Rijswijk in samenwerking met de NNID (Nederlandse organisatie voor seksediversitieit) een kennissessie over intersekse. Op deze avond is Ella Witjes aanwezig om te vertellen over haar eigen ervaringen als intersekse persoon. Kom jij ook?

Reserveer hier je kaartje!

Expositie 'Intersekse - 1 op de 90' in Rijswijk

'Eigenlijk weet niemand dat wij bestaan.' Joyce (17) is intersekse. Interwat? Precies, weinig mensen weten dat 1 op de 90 mensen is geboren met een lichaam dat niet specifiek man of vrouw is. Deze reizende expositie moet daar verandering in brengen. 21 intersekse personen tussen de 2,5 en 81 jaar laten zichzelf zien en vertellen over hun onderbelichte ervaringen. De expositie Intersekse – 1 op de 90 reist iedere drie weken naar een andere gemeente in Nederland. Zo staat de buitenexpositie van woensdag 3 tot woensdag 24 april in Rijswijk aan de Generaal Spoorlaan. Voor de Bibliotheek dus!

Ga met elkaar in gesprek

Als Bibliotheek vinden we belangrijk om meer kennis te delen over tal van onderwerpen. En om hier met elkaar over in gesprek te gaan. Daar past deze expositie over intersekse mooi bij. Want als je meer kennis hebt van een onderwerp, kun je andere mensen ook beter begrijpen. Dat zorgt weer voor meer acceptatie van elkaar.

Waar en wanneer?

• Wanneer: donderdag 18 april
  • Hoe laat: 19.00 - 20.00 uur
  • Waar: Bibliotheek Rijswijk | Generaal Spoorlaan 2 | St@dslab
  • Prijs: Gratis (wel even aanmelden)

Meld je aan!

De Bibliotheek aan de Vliet organiseert ontzettend veel activiteiten, voor verschillende doelgroepen. De maanden april en mei 2024 staan bij ons in het teken van 'Identiteit'. Een gigantisch, belangrijk, veelzijdig, kleurrijk, maatschappelijk en verrassend thema. We organiseren lezingen en activiteiten gericht op lichaamsbewustzijn, lhbtiqa+, culturele diversiteit, autisme en creativiteit. Bekijk de andere workshops in dit thema.

Bekijk onze andere activiteiten met het thema 'Identiteit'!