Vrijwillige chauffeur

Vrijwillige Chauffeur

Bekijk al onze locaties

Bestelauto - de Bibliotheek aan de Vliet

Voor de levering van onze materialen zoeken we per direct een nieuwe vrijwillige chauffeur. Met de bestelauto van de Bibliotheek aan de Vliet rijd jij één of twee dagen in de week een route langs onze vier locaties: Leidschendam, Rijswijk, Stompwijk en Voorburg.

Bij deze functie heb je veel vrijheid, maar tegelijkertijd ook eigen verantwoordelijkheid. Je bent het visitekaartje van de Bibliotheek. Daarom vinden we het belangrijk dat je respectvol met mensen én met het materiaal omgaat. De bestelauto waarin je rijdt, ziet er dan ook op ieder moment representatief uit. Als chauffeur weet je feilloos en veilig de snelste weg te vinden, om op tijd je vracht af te leveren of op te halen.

Maar er is meer: als chauffeur weet je ook je bestelauto slim te laden, zodat je zo efficiënt mogelijk werkt. Je laadt de wagen met rolcontainers en vervoert de materialen tussen de locaties. Daarnaast rijd je ook naar basisscholen voor het brengen en halen van leskisten.

Wat vragen wij van je?

Natuurlijk ben je in het bezit van een rijbewijs B. Je bent wekelijks één of twee middagen beschikbaar. We vinden het fijn als je al ervaring hebt met het rijden in een bestelauto. Het is belangrijk dat je fysiek gezond bent, omdat je de wagen ook gaat in- en uitladen en de leskisten van de scholen binnen aflevert. Je woont in Leidschendam-Voorburg of Rijswijk.

Wat levert het je op?

Je krijgt een gratis bibliotheeklidmaatschap waarmee je zowel fysiek als digitaal boeken kunt lenen. Je krijgt met dit lidmaatschap ook korting op diverse activiteiten, zoals workshops en cursussen. Je maakt onderdeel uit van de bibliotheekorganisatie, wat samenwerking en gezelligheid met zich meebrengt. Het geeft een goed gevoel dat, mede dankzij jou, de bibliotheekleden sneller over alle materialen kunnen beschikken!

Werkdagen- en tijden

De materialen worden 's morgens verzameld en klaargezet. Je start om 13.00 uur en bent rond 16.00 uur klaar. Iedere werkdag is er een andere vrijwilliger die de bestelauto rijdt. De vrijwillige chauffeurs rijden op maandag tot en met vrijdag.

Over onze organisatie

De Bibliotheek aan de Vliet is een bibliotheek met vier locaties in de gemeenten Leidschendam-Voorburg en Rijswijk. De Bibliotheek levert diensten aan de inwoners, scholen en instellingen van beide gemeenten. De locaties van de Bibliotheek zijn voor iedereen vrij toegankelijk en bieden een prettige omgeving om andere mensen te ontmoeten en om inspiratie op te doen.

Enthousiast geworden?

Stuur ons dan je cv en motivatiebrief. Dit mag naar secretariaat@bibliotheekaandevliet.nl ter attentie van Ineke Zonneveld onder vermelding van ‘Vacature chauffeur’. Wil je liever telefonisch contact? Bel op maandag, dinsdag, woensdag of donderdag naar ons algemene nummer en vraag naar Ineke. We zijn te bereiken via 070-2400 250.