De bibliotheken gaan weer open!

Gepubliceerd op: 18 november 2020 14:00

Tijdens de persconferentie van dinsdagavond kwam het bericht waar we op hoopten. De bibliotheken mogen weer open. Wij zijn heel blij dat wij u weer in de bibliotheek kunnen ontvangen.

Vanaf donderdag 19 november zijn alle vestigingen van de Bibliotheek aan de Vliet weer open op de gewone openingstijden en volgens de reeds geldende Coronaregels.

Leidschendam, Rijswijk en Voorburg Stompwijk
Maandag 12:00 - 18:00 uur 09:30 - 10:30 uur
Dinsdag 10:00 - 18:00 uur 09:30 - 10:30 uur
Woensdag 10:00 - 18:00 uur 18:30 - 19:30 uur
Donderdag 10:00 - 18:00 uur 09:30 - 10:30 uur
Vrijdag 10:00 - 18:00 uur 09:30 - 10:30 uur
Zaterdag 10:00 - 16:00 uur Gesloten
Zondag Gesloten Gesloten

AFHAALBIBLIOTHEEK STOPT

De afhaalbibliotheek stopt. Nieuwe aanvragen zijn niet meer mogelijk. Hebt u tijdens onze sluiting een melding ontvangen dat uw reservering klaarstaat? Dan staat het tasje met uw gereserveerde materialen bij de kast met af te halen reserveringen.

ACTIVITEITEN

De activiteiten in de bibliotheek beginnen weer vanaf maandag 23 november. Ook voor het bijwonen van de activiteiten geldt dat we de eerder ingestelde coronamaatregelen blijven naleven.

Films

De voor zaterdag 21 november geplande film Sorry we missed you schuift door naar zaterdag 28 november.

Dinsdag 24 november bent u weer van harte welkom in het Filmhuis Rijswijk en kunt u genieten van The mule.

Koop hier uw filmkaartjes

Peutervoorlezen

Ook goed nieuws voor peuters en hun (groot)ouders. Het Peutervoorlezen begint ook weer.
De eerste keer is op woensdag 25 november in de bibliotheek in Voorburg

Reserveer hier uw gratis kaartje

Taalhuis

Vanaf maandag 23 november is ook het Taalhuis weer open.
U kunt terecht bij de Leesclub en de digitale spreekuren.

Klik hier om u aan te melden

Allemaal digitaal!

De online workshops van Allemaal digitaal! gaan wel door. De geplande activiteiten in de bibliotheek zijn geannuleerd tot en met 31 december.

Voor alle activiteiten geldt: Bekijk het actuele overzicht in de agenda.

CORONAREGELS IN DE BIBLIOTHEEK

In de bibliotheek gelden speciale regels in verband met het Coronavirus.

1. Gebruik een mandje voor het lenen van boeken.

2. Studieplekken, computers en de leestafels beperkt beschikbaar. Neem bij de ingang een badeendje mee!

3. Draag een mondkapje.

4. Houd 1,5 meter afstand.

5. Hoest en nies in uw elleboog.

6. Blijf thuis als u ziek bent.

7. Volg de aanwijzingen van de bibliotheekmedewerkers op.

AANTAL BEZOEKERS BEPERKT

In onze locaties is het aantal bezoekers beperkt:

Leidschendam Rijswijk Voorburg
Boeken lenen 20 personen 25 personen 25 personen
Leestafels 5 personen 8 personen 8 personen
Computers (max. 2 uur) 6 personen 6 personen 6 personen
PressReader computer 1 persoon 1 persoon 1 persoon
Studieplekken (max. 3 uur) 4 personen 8 personen 4 personen

LET OP! Een computerplek kunt u maximaal 2 uur gebruiken en een studieplek maximaal 3 uur.

BOEKEN LENEN OF INLEVEREN

Iedereen die naar de bibliotheek komt om boeken te lenen, neemt bij de ingang een winkelmandje mee. Zijn de winkelmandjes op, dan moet u even wachten tot er weer een beschikbaar is.

Onze medewerkers maken de mandjes regelmatig schoon. Bij binnenkomst kunt u zelf ook uw winkelmandje schoonmaken.

NEEM ER EENDJE MEE!

Als u gebruik wilt maken van een computer- of studieplek, dan krijgt u bij de ingang een badeendje. Zijn de badeendjes op, dan moet u even wachten tot er weer een plek beschikbaar is. Als u klaar bent, levert u het badeendje weer in bij de uitgang.

DRINGEND ADVIES: DRAAG EEN MONDKAPJE

Wij adviseren u dringend om een mondkapje te dragen wanneer u zich verplaatst in de bibliotheek. Gaat u zitten bij een studieplek, computer of de leestafel, dan kunt het mondkapje af doen.

VRAGEN, OPMERKINGEN OF KLACHTEN?

De situatie waarin wij ons nu bevinden is lastig voor iedereen. Daarom vragen wij uw begrip voor de beperkte mate van onze dienstverlening. Heeft u vragen, opmerkingen of een klacht? Neem dan contact met ons op via 070 2400 250 of secretariaat@bibliotheekaandevliet.nl.