De week van de opvoeding

Gepubliceerd op: 4 oktober 2021 11:00

Tijdens de week van de opvoeding zijn het bij het Centrum jeugd en gezin in Rijswijk gratis activiteiten.

De week van de opvoeding

Van 4 tot en met 10 oktober organiseert het Nederlands Jeugdinstituut de Week van de Opvoeding. Dit jaar is het thema voor de Week: Vertel eens... De Week draait om ontmoeting en uitwisseling van kennis — met, voor en door ouders, medeopvoeders en professionals.

Doe jij ook zo je best om de opvoeding van je kind(eren) goed te doen, maar heb je soms ook vragen of voel je je soms onzeker? Dan kun je bij
ons van het Centrum voor Jeugd en Gezin (CJG) terecht!

Ga naar het CJG Rijswijk

4 oktober: Kritische Eters

Vertel eens, hoe eten mijn kinderen weer met plezier? Tijdens deze informatieve bijeenkomst vertelt voedingsdeskundige Esther van Ruijven wat belangrijk is als je kinderen moeilijke eters zijn en krijg je tips om hier thuis verder mee aan de slag te gaan.

4 oktober
Tijd: 19.30 - 21.00 uur Locatie CJG, P.van Vlietlaan 10

5 oktober: Webinar: Communiceren met kinderen

Gastspreker: kindercoach Danielle Bakker
Hoe communiceer je met ‘hart en ziel’ met je kind? Wat doen andere ouders om de band met hun kind te versterken? Een praktisch en interactief webinar boordevol slimme en nuttige tips en ideeën.

Dinsdag 5 oktober
Tijd: 20.00 - 21.30 uur Locatie: Online, via Teams

7 oktober: Oudercafé

Wat zijn jouw ervaringen uit jouw opvoeding en wat neem je daaruit mee in de opvoeding van je eigen kind(eren)? In het oudercafé leer je “nieuwe” mensen kennen en ga je in gesprek met elkaar over bepaalde onderwerpen rondom opvoeden en opgroeien.

Tijd: 19.00 uur Locatie: Studio Welzijn, Admiraal Helfrichsingel 51
Inschrijven via: cjg@rijswijk.nl Deelname: Gratis

8 oktober: Theatervoorstelling: Opgroeien in 2 culturen

Jongeren en volwassenen vertellen over hoe het is om op te groeien in twee culturen. Waar lopen ze tegenaan? Voor veel mensen zal het herkenbaar zijn. In deze theatervoorstelling krijgen we als bezoeker een kijkje in de soms verdrietige maar ook vele lachwekkende ervaringen die de spelers zelf hebben meegemaakt.

Tijd: 14.00 - 16.00 uur Locatie: Wijkcentrum Stervoorde, Dr. H.J. van Mooklaan 1

8 oktober: Workshop Babygebaren

Hoewel een kind pas rond een jaar of anderhalf begint met praten is het cognitief al veel eerder in staat om te communiceren. Door je kind gebaren aan te leren, kun je deze periode overbruggen. Je kunt al met je kind communiceren voordat het fysiek in staat is om te praten!

Tijd: 10.30 - 11.30 uur Locatie: Studio Welzijn, Admiraal Helfrichsingel 51

Peutervoorlezen